Chirurgia stomatologiczna Legnica

Dział stomatologii o bardzo szerokim polu działania. Wszystkie czynności wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, we wnętrzu jamy ustnej i okolicach sąsiednich. Otaczamy pełną opieką pozabiegową, która jest równie istotna jak sam zabieg. Pozwala to na zminimalizowanie powikłań oraz na pozytywny przebieg całego leczenia.

Z zakresu chirurgii stomatologicznej wykonujemy:

• ekstrakcje zębów (usuwanie zębów) w tym chirurgiczne usuwanie zębów zatrzymanych,
  • resekcje wierzchołków korzeni,
  • nacinanie ropni,
  • zabiegi periodontologiczno- chirurgiczne:
  • *plastyka/podcięcie wędzidełka,
  • *kiretaż otwarty/zamknięty,
  • *gingiwektomia,
  • *wydłużenie korony klinicznej,
  • *plastyka wyrostka zębodołowego.

Ekstrakcja- począwszy od najprostszych usunięć zębów mlecznych i stałych po chirurgiczne usuwanie korzeni przetrwałych, bądź zębów ósmych (zęby mądrości).

Resekcja wierzchołka- zabieg polegający na usunięciu wierzchołka zęba, który często jest przyczyną stanów zapalnych, gdy zawiodły nas techniki endodontyczne. Pozwala nam utrzymać zęba w kości pozbawiając się niepotrzebnych ognisk zapalnych.

Zabiegi na tkankach miękkich z zakresu chirurgii śluzówkowo-dziąsłowej z dziedziny periodontologii takie jak kiretaż, czyli usuwanie zapalnie zmienionej tkanki w okolicy zebów (przyzębia) w zależności od stopnia zaawansowania choroby, bądź usuwanie zmian zlokalizowanych na tkankach miękkich.

Podcięcie wędzidełka języka czy wargi górnej, ze wskazań ortodontycznych, logopedycznych.