Stomatologia dziecięca

Dzieci powinny rozpocząć przygodę z dentystą od momentu pojawienia się pierwszych ząbków, czyli najczęściej około 6-10 miesiąca życia. Kontrolowanie wyrzynania, stanu uzębienia, wad zębowych umożliwi nie tylko zapobieganie rozwojowi próchnicy, ale też oswoji dziecko i pomoze zmniejszyc lek związany z gabinetem dentystycznym.

W gabinecie wykonujemy:

• lakowanie zębów
  • impregnację
  • fluoryzacja
  • leczenie próchnicy
Stomatologia dziecięca

Pierwsza wizyta powinna być wizytą, na której dziecko ma szanse poznać gabinet zabawą, by przekonać się, iż nie ma tam nic strasznego. Często jednak pierwsza wizyta dziecka w gabinecie wywołana jest bólem zęba i wtedy niestety pierwsze wrażenie malucha może być nie korzystne, gdyż będzie kojarzone z bólem ząbka i z lękiem związanym z brakiem znajomości miejsca i osób. Podczas pierwszej wizyty w gabinecie stomatologicznym maluchy często boją się dźwięków maszyn, personelu i samego widoku sprzętu, dlatego tak ważne są kontrole, które nie tylko dadzą poznać dziecku gabinet i poznać pracowników, ale i zapobiegną próchnicy.

Pozostawiony ząb w którym rozwija się próchnicy doprowadza do podobnych stanów zapalnych tkanek okołozębowych jak w przypadku zębów stałych. Taka sytuacja wymaga leczenia dwuetapowego, będącego odpowiednikiem leczenia kanałowego u dorosłych. Odmienne postępowanie, czyli nieingerowanie wgłąb kanałów a jedynie działania na ich ujścia pozwala utrzymać ząb do czasu wyrznięcia się stałego odpowiednika i uniknięcia komplikacji ortodontycznych.

Z uwagi na szybsze procesy destrukcyjne w zębie mlecznych wizyty kontrole powinny odbywać się co 3-4 miesiące.