Profilaktyka

Każde działanie profilaktyczne wyprzedzające leczenie oraz profesjonalne zabiegi higienizacyjne w gabinecie w połączeniu z codzienną higieną jamy ustnej pozwala na utrzymanie zdrowego stanu dziąseł i zębów, zarówno stałych jak i mlecznych.

W gabinecie wykonujemy:

• instruktaż higieny jamy ustnej wraz z kontrolą płytki nazębnej,
  • ultradźwiękowy scaling nad- i poddziąsłowy, czyli usuwanie złogów nazębnych,
  • fluoryzacja kontaktowa (lakierowanie zębów),
  • lakowanie zębów stałych.

Zapobieganie chorobom przyzębia oraz próchnicy zębów to nie tylko profesjonalne zabiegi profilaktyczne i higienizacyjne, ale szczególnie państwa świadomość codziennej higieny. systematyczne szczotkowanie i nitkowanie zębów z właściwa technika oraz z wykorzystaniem odpowiednich preparatów do płukania jamy ustnej stanowi o sukcesie w walce z płytka nazębna.

Scaling- zabieg profesjonalnego usunięcia złogów nazębnych, niemożliwych do usunięcia szczoteczka do zębów. wykonuje się przy użyciu ultradźwięków, kończąc polerowaniem i fluoryzacja.

Lakierowanie, czyli nakładanie odpowiedniej warstwy fluoru na zęby ze zwiększoną wrażliwością bądź na świeżo wyrznięte żeby lub w celu zatrzymania próchnicy wczesnej.

Lakowanie, inaczej pokrywanie bruzd zębów specjalnymi materiałami do wypełnień w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa rozwoju próchnicy. Stanowi dobrą ochronę na nowy, świeżo wyrznięty, aczkolwiek niedojrzały ząb stały.

Podczas ciąży w organizmie kobiet zachodzi wiele fizjologicznych przemian. Zmiany hormonalne w połączeniu z obecnością płytki nazębnej mogą być przyczyną- stosunkowo często występującego- stanu zapalnego dziąseł, a nawet przyzębia, a co za tym idzie mogą być przyczyną rozwoju próchnicy. W związku z faktem, iż najczęściej pierwotnym źródłem zakażenia jamy ustnej naszych pociech są rodzice, należy również najlepiej do końca II trymestru ciąży wykonać niezbędne zabiegi profilaktyczne oraz leczenie zębów.